Thursday, July 3, 2008

Sumpahan Najib !

"Kenapa saya perlu disiasat?Bagi saya satu sebab?Polis telah menyiasat sepenuhnya kes Altantuya,jadi mereka tahu semuanya"

Penyataan di atas adalah sebahagian daripada siri-siri penafian penglibatan Najib dalam kes Altantuyaa.Selepas sahaja akuan bersumpah yang disebarkan oleh Raja Petra Kamaluddin(RPK) , jejak ini diikuti oleh pengakuan bersumpah daripada P.Balasubramaniam,seorang penyiasat persendirian yang diupah oleh Razak Baginda. Akuan bersumpah itu menceritakan satu persatu kronologi peristiwa pembabitan kedua-dua Razak sehinggalah kehilangan dan pembunuhan Altantuyaa ataupun turut disebut sebagai Aminah seperti yang terkandung dalam akuan tersebut. yang menariknya, akuan bersumpah tersebut telah dibuat di hadapan Pesuruhjaya Sumpah (Commissioner of Oath).Bukan sekadar main sumpah warung-warung kopi!

Walaubagaimanapun, sehinggakini Najib dan isterinya,Rosmah Mansor yang turut terjebak dalam konspirasi politik tertinggi dan 'tercemar' ini dengan mengambil tindakan playsafe dan reaktif dengan hanya menafikan semua tuduhan dan mengatakan semua itu adalah satu pembohongan dahsyat dan konspirasi Anwar bagi mengalih tumpuan massa daripada kes liwat Anwar.

Secara semulajadinya bagi mana-mana manusia di muka bumi ini sekalipun dia seorang ustaz hinggalah Raja sekalipun tidak suka ditegur ataupun dituduh terutamanya perkara-perkara yang negatif seperti ini. Mereka malahan kita sekalipun secara automatiknya akan terus menyangkal tuduhan tersebut senafi-nafinya walaupun pada realitinya tuduhan tersebut betul dan benar. Benarlah sabda nabi "Berkata benarlah kamu walaupun perkara itu adalah pahit" menyatakan betapa susahnya menyatakan kebenaran yang pahit ditelan berbanding mengampu,menjunjung yang semuanya manis untuk ditelan.

Bersambung.


Teori konspirasi..Nantikan

No comments: