Wednesday, March 26, 2008

HAQ VS BATHIL(SYAITAN)Terkini!


Doa Tragedi Ta'if:


"Allahummahdi Qaumi.Fai'nnahum la ya'lamun"


Ya Allah,berilah hidayah kepada kaumku sesungguhnya mereka tidak tahu.


Sumbangan:Akh Fuad





MASA LAMPAU

Pertentangan hak dan batil sudah lama berlaku.Ketika mana penciptaan Adam A.S. dan dimuliakan Allah lalu menitahkan para malaikat dan iblis yang taat setia sujud kepada Adam.Malaikat sebaik makhluk akur atas perintah Allah.Tetapi Iblis yang asalnya api dengan angkuh dan bongkak menentang perintah Allah.Peristiwa bersejarah pertama dalam Sejarah manusia menyaksikan permulaan pertentangan Hak dan Batil membabitkan manusia sudah bermula.

Namun,disusuri sejarah manusia lampau,sirah nabi-nabi terdahulu menyaksikan kesinambungan pertentangan Hak dan Batil yang tidak berkesudahan. Namun,kali ini pelakonnya berbeza.Ia antara manusia VS manusia(syaitan memang musuh yang NYATA!). Manusia yang berada di Barisan Haq dinaungi oleh Allah dan RasulNya manakala Barisan Bathil yang dinaungi oleh Iblis dan syaitan. Nabi Musa , Bani Israil dan Firaun,Nabi Ibrahim dan Namrud dan tidak terkecuali “ khatimul anbiya’ ” Nabi Muhammad SAW dengan kaum kafir Quraisynya. Semua yang batil hanyalah ditipu oleh setan2.

Contoh penipuan setan pada asalnya kewujudan berhala .Pada mulanya, kaum musyrikin tadi bukannya menyembah batu berhala secara zatnya. Akan tetapi, patung-patung berhala tersebut adalah merupakan ukiran wajah orang-orang soleh sewaktu zaman nenek-moyang mereka dahulu kala. Apakah dalilnya? Rujuk surah Nuh 71, ayat 23.

Ibnu Abbas menafsirkan berikut yang boleh didapati dalam Sohih al-Bukhoriy yang bermaksud: "Ini semua (Wadd, Suwaa', Yaghuts, Ya'uuq dan Nasr) adalah nama-nama orang soleh dari kalangan kaum Nabi Nuh AS. Tatkala mereka semua wafat, syaitan mencetuskan idea kepada kaum mereka supaya mendirikan patung-patung (berukirkan wajah mereka yang telah wafat tadi) dalam majlis-majlis yang sebelum ini mereka turut hadir bersama. Demikian juga, hendaklah mereka menamakannya sebagaimana nama mereka yang asal. Lantas, mereka merealisasikan idea tersebut. Namun, tidak pula sampai mereka menyembahnya. Sehinggalah mereka itu meninggal dunia dan ilmu semakin dilupakan, akhirnya patung-patung tadi disembah (oleh generasi selepas mereka)."

Ini memang kerja dan janji setan untuk sesatkan manusia.Apakah kita lupa pengakuan setan ?





Dan berkatalah syaitan tatkala perkara (hisab) telah diselesaikan: "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan akupun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya. Sekali-kali tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekedar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku akan tetapi cercalah dirimu sendiri. Aku sekali-kali tidak dapat menolongmu dan kamupun sekali-kali tidak dapat menolongku. Sesungguhnya aku tidak membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan Allah) sejak dahulu." Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu mendapat siksaan yang pedih.


(14:22 )


MASA KINI

Masa kini dan lampau ada hubungannya.Skrip yang sama barangkali.Pelakon layarnya yang berbeza.Mungkin ‘backdrop’ beza banyak. Apa-apa pun jalan ceritanya sama.Golongan yang haq pasti ada.Yang bathil akan terus menentang.Kenapa Ya?Itu sudah JANJI SETAN.Allah kabulkan permintaan setan.

Bumi UTP tak kurang hebatnya.Golongan yang ikut petunjuk Allah dan Rasulnya sememangnya dijagai Allah. Dalam barisan Haq. Sapa yang ikut selainnya,Setan mengekorinya dan memujuk2nya dan mengkaderkan ia menjadi pejuang barisan Bathil. Maka ia akan menjadi Pendokong Golongan Setan.

BANNER

Mengapa apabila Banner “Hati” itu dipangkah baru kita buka mata?Itu hanya BANNER dan TIDAK BERNYAWA! Kenapa nak tunggu tindakan fizikal baru pihak pengurusan membuka langkah mencari penyelesaian?Kenapa tak lihat “ORANG” encik puan sekalian? Muda-mudi UTP khususnya pemuda Islam sudah lanyak “dipangkah” dengan lambakan ancaman seperti SOSIAL,HEDONISME, ANANIYAH,DLL. tidak pula diambil tindakan.

Saya tak hairan.Orang kita buka pusat nampak aurat,orang berkuasa ‘tutup mata,buat2 tak nampak’. Masalah “couple haram” dibiarkan berleluasa malahan digalakkan pula sebab tiada usaha pencegahan. Usaha mendidik dikatakan tak berhikmah. Main muzik tanpa syariat dah jadi amalan UMMAT!Malahan diiktiraf amalan tahunan.Maka tidak hairanlah kalaulah Banner Islam menjadi matlamat lantaran diri sudah tidak punyai syariat.

PESANAN

Sama-sama kita ingatkan.Kita berlawan dengan syaitan,musuh nyata bagi manusia seluruhnya sejak dari zaman manusia pertama di dunia,Nabi Adam AS hinggalah kepada manusia yang terakhir di dunia kelak. Siapa yang mahu selamat dan petunjuk,maka carilah Allah lantaran janjinya BENAR dan pasti.Tetapi,siapa yang mahu janji palsu,sementara di dunia sahaja sudah pasti dia hanya mahukan keseronokan alam fana ini dan kelak menjadi pendokong golongan Bathil.Allah Suka, Syurga balasannya.Allah benci,neraka tempatnya.Nau’zubillah Min Dzalik.


Kepada sahabat2ku di EUPHONIOUS, daku tidak membencimu sedikitpun,akan tetapi sebagai seorang muslim yang mahukan keselamatan diri dan ke atas kamu,daku mengajak kamu bersama2 ke arah Keselamatan duniawi wa ukhrawi yang kekal abadi!



Satu soalan untuk anda, Di PIHAK manakah ANDA?



SELAMATKAN ISLAM DI UTP!

No comments: